חלמתי על האקס, האם זה אומר שהוא חושב עליי?

חלמתי על האקס, האם זה אומר שהוא חושב עליי?

לפעמים אנו חולמים על אנשים אחרים. קיימת תפיסה מוטעית, שאם חלמנו על מישהו, אז אותו אדם חושב עלינו, או שזקוק לעזרה מאיתנו. איך נדע אם באמת אותו אדם נכנס לחלום שלנו, או שאנו יצרנו אותו בחלום? יעל תורג’מן עונה על כך.

חלמתי על האקס, האם זה אומר שהוא חושב עליי?

מה חושב האדם שחלמנו עליו?

התפיסה האומרת שהאנשים שחלמנו עליהם חושבים עלינו, היא המשך לתפיסה האומרת שהחלום בא להציג לנו את העתיד ולהעביר לנו מסרים. החלום הוא מסתורי. פעם לא הבינו את המנגנון של החלום. הדעה הרווחת הייתה שאלוהים הוא שהשתיל לנו את החלום במוח. הוא מזהיר אותנו דרך החלום, מעביר לנו מסרים, ואומר לנו מה לעשות.

עם התפתחות הפסיכולוגיה, מובן שהחלום הוא יצירת הנפש. אנו יוצרים את החלום מתוך המטענים הפנימיים שבנו. כמו שבשעת ערות אין אנו יכולים לקלוט אנשים אחרים ולדעת מה הם חושבים, כך גם בשעת השינה. המוח זה אותו המוח. אין לו יכולת קליטה על חושית, פרט אולי לאנשים בודדים שטוענים שיש להם קליטה כזאת. אבל אני לא מדברת עליהם. אני מדברת על כלל החולמים.

מישהי מציגה לי חלום על האקס. היא הייתה נסערת. היא גרושה ממנו כבר 15 שנה. היא שואלת אותי אם הוא פתאום התחיל לחשוב עליה והוא רוצה לחזור אליה? היא לא רוצה לחזור אליו. יש לה חבר שגר איתה. בימים אלה החבר נסע לחו”ל לחודש ימים, והשאיר אותה לבד. היא לא יכלה להצטרף אליו.

החלום: חלמתי שאני הולכת עם האקס והוא מחזיק אותי חזק בזרוע. אני לא החזקתי אותו. הלכנו ונכנסנו לאולם. אחותו הייתה שם. היא שמחה לראות אותנו יחד. היא אמרה שזה נפלא שחזרנו. ואז עולות בי מחשבות שאולי יהיה לי טוב איתו, כי הוא מסודר. ואז אמרתי, לא. אני לא חוזרת אליו. שחררתי את הזרוע שלי מידו ואמרתי לו שאני לא רוצה.

עברו כל כך הרבה שנים, שאין סיכוי בכלל שהוא ירצה לחזור אליה. אז מדוע נוצר החלום? היא אומרת שלאחרונה היא הרגישה שאין לה געגועים כלפי החבר שנסע וזה הפליא אותה והעלה בה תהיות. אם כן, לא מדובר באקס, אלא בחבר הנוכחי. מדובר במחשבות שלה על החבר. אם היא לא מתגעגעת אליו, אז אולי כדאי להיפרד? האקס בחלום מופיע באופן סמלי כדי לייצג פרידה. בדרך כלל אקס שמופיע בחלום מייצג את רעיון הפרידה.

היא שואלת אותי, מדוע אחותו של האקס נמצאת בחלום והיא שמחה שחזרו. יש לציין שאנו אנשים מורכבים. יש בנו התלבטויות, קונפליקטים. חלומות מציגים הרבה פעמים את כל הצדדים שיש בתוכנו. אם יש קונפליקט, החלום יציג את שני צידי הקונפליקט. זה עוזר לנו להבין את מה שמתחולל בתוכנו. האחות שמחה שהם חזרו – החולמת כן תהיה שמחה שהחבר שלה יחזור. זה הצד בתוכה שרוצה שהוא יחזור. מצד שני, היא תוהה עם עצמה, אם היא בכלל רוצה אותו! החבר עדיין נאחז בה (רוצה אותה), אבל היא כבר לא אוחזת בו. היא מרגישה ריחוק.

אחרי שדיברנו, דרך הטלפון, ודנו על החלום, היא אומרת שעכשיו פתאום כן עולים בה געגועים אליו. אם כן, היא כן רוצה את החבר שלה, אבל הייתה כבויה בימים אלה שהרי הוא רחוק ממנה. וכנראה היא כועסת עליו שנסע והשאיר אותה לבד. היא כיבתה בתוכה את הגעגועים כדי להימנע מהכאב שגעגועים יוצרים. ואולי גם מתוך תחושה שלא מגיע לו שאתגעגע, כי נסע. שיחה על החלום יצרה בתוכה הבנה של מה שהיא מרגישה.

על פי הגישה שלי, יעל תורג’מן, החלום לא מגיע אל החולם מבחוץ. האדם שאנו חולמים עליו, לא חושב עלינו דבר. הוא לא נזכר בנו, הוא לא חשב עלינו. והאקס לא רצה לחזור. כל מה שמופיע בחלום הוא סמלי ומייצג את מה שאנו חושבים ומרגישים בתוכנו. דמויות שמופיעות בחלום מייצגות אנשים מתוך החיים הנוכחיים שלנו.

כל התיאוריה של יעל תורג’מן מופיעה בספר “נפלאות החלום”. ניתן לקבל פרטים על הספר ולרכוש אותו בלחיצה כאן

 

 

 

פוסטים דומים