פיצול החולם – החולם מופיע פעמיים בחלומו

פיצול החולם – החולם מופיע פעמיים בחלומו

ישנם חולמים שרואים את עצמם פעמיים בחלום. החולם עצמו מופיע בחלום, ועוד דמות שמייצגת את החולם. מעניין לבחון חלום כזה על פי השיטה של יעל תורג’מן לפתרון חלומות.

פיצול החולם – החולם מופיע פעמיים בחלומו

הבובה ואני

החלום: היה לי חלום מלחיץ ממש. בחלום אני הייתי מתה ונקברתי בחול של אתר בנייה. רק שמי שהיה מתחת לחול זה לא היה אני כמו שאני זוכרת את עצמי. זו הייתה בובה בגודל אנושי. ואז הגיע שוטר לשם עם עוד מישהי שהייתה אני הרגילה. היו בחלום שתיים אני – אני, הבובה בגודל אנושי שקבורה, ואני הרגילה. אני הרגילה והשוטר ישבנו מול הקבר. אז אני הרגילה העפתי את החול ממני הבובה וחשפתי אותה כי לא הייתי מוכנה לקבל את זה. אז אני הבובה התחילה למצמץ ואז היא קפצה על השוטר במן תקיפה ותפסה אותו עם הידיים. פה התעוררתי.

כדי להבין את החלום יש צורך לברר פרטים עם החולמת לגבי מה שקורה איתה במציאות. תחילה נבחן את הרמזים שבחלום. אתר בנייה – זה מבטא את הרצון של החולמת לבנות את עצמה. לעשות שינוי בחייה. להתקדם למשהו חדש. שוטר יכול לבטא ייסורי מצפון, או נקיפות מצפון. שאלתי אותה על כך. היא מספרת בתגובה, שהיא התקבלה לאחרונה ללימודים במקצוע שהיא רוצה, והיא ממש רוצה להצליח במקצוע שבחרה.

אם כן, ניתן לראות שהיא באמת רוצה לבנות את עצמה בכיוון של המקצוע שבחרה. היא לא רוצה יותר להיות בובה שמנהלים אותה ואומרים לה מה לעשות. היא רוצה לקחת את חייה בידיה. כתבתי לה עוד: “יש אותך הישנה – הבובה. שהיא כאילו מתה. ויש אותך החדשה. החיה, שבוחרת את חייה. מצד שני, את לא רוצה לבטל את עצמך לגמרי. זו הישנה עדיין קיימת ובועטת. נלחמת להיות. נסי להיכנס יותר לעומק הדברים. האם את רוצה לעזוב את העבר שלך לגמרי? יש לך נקיפות מצפון על התהליך שאת עושה? איך היה לך בעבר, לעומת מה שאת רוצה לעתיד שלך?”. היא עונה: “יש לי עבר די טראומתי. אז הייתי רוצה למחוק אותו. ולעתיד שלי, הייתי רוצה להצליח בתוכניות שלי”.

זה חלום מדהים המבטא את התהליכים שהיא עוברת בתוכה. היא רוצה לשכוח מהעבר, לקבור אותו. העבר היה טראומה בשבילה. היא התקבלה ללימודים וזה מעורר בה רגשות של שמחה, שהנה היא תוכל להשתחרר מהעבר ולהמשיך הלאה, לבנות את העתיד שלה. הטריגר של החלום הוא הקבלה שלה ללימודים שהוביל להתרגשות ולשינוי שהיא מצפה לו.

לגבי השוטר שמופיע בחלום. הוא מופיע איתה, כי כאילו התרחש שם משהו פלילי. הוא בא כאילו לבחון מה קרה. מי קבר את הבובה, שזו היא. אז מצד אחד הוא מבטא את הרצון שלה להגנה. הרצון שלה להתקדם בלי שהעבר ישפיע עליה. מצד שני, הוא מבטא את ייסורי המצפון שלה מכך שהיא קוברת את עצמה לגמרי. היא לא מסוגלת. בכל זאת ישנם דברים טובים במה שהיא הייתה קודם. ואם כבר בונים, אז בונים על יסודות שהיו קודם. ואולי היא לא בטוחה שזה מה שהיא צריכה לעשות – לקבור לגמרי את העבר. אין לי הסבר לקטע בו הבובה קופצת על השוטר. כדי להעמיק יותר, צריך לדון עם החולמת.

ניתן לראות איך פיצול של החולם בחלום לשתי דמויות, מציג את נפשו המורכבת, את הקשיים שלו, התהליכים שהוא עובר. דרך החלום ניתן ללמוד רבות על החולם.

אם תרצו ללמוד עוד על חלומות, ועל השיטה של יעל תורג’מן לפתרון חלומות, תוכלו לרכוש את הספר שלה “נפלאות החלום”. לפרטים ולרכישה יש ללחוץ כאן

 

פוסטים דומים