עורבים מחוץ לחלון, והחיבור המפתיע בין החלום למציאות

עורבים מחוץ לחלון, והחיבור המפתיע בין החלום למציאות

בתוך החלומות שלנו נשזרים פריטים רבים שראינו בכמה ימים אחרונים. לעתים רחוקות קורה מצב הפוך – פריטים שמופיעים בחלום, צצים לפתע בערות. האם מדובר בתופעה מיסטית? בחלום הבא שתציג יעל תורג’מן, נראה את הסנכרון הזה בין החלום לבין המציאות. כמו כן, תתוודעו למשמעות של העורב בחלום.

חלום פלאי או מקרי? העורבים המסתובבים מחוץ לחלון, והקשר המסתורי עם המציאות

 

אציג לכם כאן חלום על עורבים. המיוחד בחלום הזה הוא לא רק החלום עצמו, אלא גם הקשר שלו עם המציאות שהופיע לאחר מכן.

החלום: “חלמתי על עורבים. שני עורבים שעומדים על עדן החלון מחוץ לרשת, ויש חור קטן שהמקור שלהם נכנס דרכו. אני אומרת לבן זוגי שנמצא לידי, שצריך לשים רשת חדשה כי הם בסוף יכנסו לבית. תוך כדי, אני לא יודעת איך, ראש של עורב נוסף בתוך הפה שלי עם המקור בין החניכיים בשפה התחתונה. אני מנסה להוציא אותו בחלקים חלקים וזה היה מגעיל ממש, והעצמות שלו היו כמו חתיכות של ברזל שאני מוציאה. אני לא יודעת אם אני הכנסתי את הראש של העורב לפה או שזה פשוט נכנס לפה שלי איכשהו. הדבר היותר הזוי שקרה לי, זה שהתעוררתי בבוקר, וראיתי שבן זוגי שלח לי צילום מסך על מתקפת עורבים שיש בארץ ושיש לנו שניים מחוץ לבית. אני נמצאת בחו”ל כרגע. חשוב לציין שאני ובן זוג שלי נמצאים בתקופה לא טובה כרגע. אני לא יודעת אם זה קשור”.

כדי לפרש את החלום בואו נבחן מה יש בו: מצויים שני עורבים מחוץ לחלון. עורב נוסף מכניס את ראשו לתוך פיה. היא מדברת עם בן זוגה לגבי החלפת הרשת.

כמה דברים כלליים שכדאי לכם לדעת בנוגע לפירוש חלומות על פי השיטה שלי. אם החולם מדבר עם הדמות בחלום, זה אומר שמדובר ביחסים טובים ביניהם. פריטים שמופיעים בזוגות בחלום מרמזים על זוגיות. בדרך כלל, החלומות מציגים את הקשיים של החולם. אם מופיעים בחלום רמזים לזוגיות, זה אומר שיש קושי בזוגיות. אז יש פה לכאורה סתירה. מצד אחד יש ביניהם יחסים טובים. מצד שני, אם החלום מתקשר לזוגיות, זה אומר שאין ביניהם יחסים טובים. שאלתי אותה לגבי מצב היחסים ביניהם, ומה הקושי שלה איתו. יש לציין שמדובר בחבר, ולא בבעל.

היא אומרת שהיא איבדה את האמון בו. יש להם קושי כלכלי שהוא יצר, והיא אינה נותנת בו אמון לגבי כלכלת המשפחה בעתיד, במידה והם יתחתנו. עם זאת, היא כן אוהבת אותו. יש להם יחסים טובים מעבר לנושא הכלכלי. עכשיו יותר קל לנו להבין את הסתירה. החלום אכן מדבר על נושא הזוגיות ועל הקושי שלה איתו.

עורב, בגלל היותו שחור והקול הנורא שהוא משמיע, מייצר אצלנו קונוטציה שלילית. לכן בחלום הוא מביע רגשות שליליים. יש לה רגשות שליליים כלפי החבר.

יש חור ברשת. כלומר, אין הגנה. הכסף בורח משם. הרי מדובר במצב הכלכלי. היא מבקשת מבן הזוג להחליף את הרשת. כלומר, היא הייתה רוצה שהוא יתקן את דרכיו, ולא יביא אותם לפשיטת רגל.

עורב בפה שלה – זה מתקשר לביטוי “אכלתי אותה”. היא לא רוצה “לאכול” אותה, אם היא תתחתן איתו. היא חוששת להיתקע עם אדם שלא יודע להתנהל כלכלית. כל הפירוט של הוצאתו, זו כנראה תוספת שהמוח שלה יצר כדי להעצים את התחושות שלה בנוגע למצב.

היא מציינת שבאותו בוקר, היא קיבלה ממנו צילום מתוך כתבה על מתקפת עורבים, ומחוץ לבית שלהם ישנם שני עורבים. שאלתי אותה אם היא מודעת לכך שישנם עורבים מחוץ לביתה, והיא ציינה שכן. עצם העובדה שהיא מודעת לעורבים שליד ביתה, יכולה להוביל לכך שהיא תחלום על עורבים. אבל העניין שהחבר שלה כתב לה בדיוק באותו הבוקר על העורבים, זה מוזר. אפשר להתייחס לזה כמקריות. עורבים ישנם בכל מקום. הם לא הופיעו פתאום ליד ביתם, אלא היו שם גם קודם. במקרה יש שם שני עורבים שהחבר שלה ציין. אולי זאת עונת ההזדווגות והם מצויים בזוגות. מצד שני, אפשר לראות זאת כסנכרון בין החלום לבין המציאות. מבחינה רוחנית, אפשר למצוא בכך אישור לרגשות שלה ולמחשבה שלה לא להמשיך את הקשר איתו. בחלום היה עורב מגעיל בתוך הפה שלה, והחבר מציין שיש עורבים ליד הבית, כמו אומר – הנה, הסכנה עורבת לך. הישמרי לך.

החלום על העורבים מופלא ומרתק במידה רבה. החלום מבטא את היחסים של החולמת עם החבר שלה. הפריטים שמופיעים שם מביעים את רגשות החולמת כלפי החבר. הקשר בין החלום למציאות מעניק מבט רחב יותר על תחושות, רגשות והסתכלויות של החולם. כל זה מזכיר לנו שהחלומות הם כלי מעניין ומורכב, המאפשרים לנו לחשוף צדדים עמוקים של החולם, ושל המציאות בה אנו חיים.

 

פוסטים דומים